Αναπτήρας 800 ευρώ και σφυρίχτρα 1200. Καιρός για ψώνια…

samsung-iphoneEdit (11/10/16) ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ !
Η Samsung, με επίσημη ανακοίνωση, ζητάει σε παγκόσμιο επίπεδο να σταματήσουν  οι χρήστες να αγοράζουν και να χρησιμοποιούν το νέο της smartphone, το Galaxy Note 7, ακόμη και όσα είχαν αποδεδειγμένα το πρόβλημα με την μπαταρία και είχαν αγορασθεί και ανταλλαγεί μέχρι τις 15/09/16 γιατί φαίνεται πως το ζήτημα είναι πολύ σοβαρότερο και καθολικό.
(πρόβλημα σχεδιασμού – design error)

Σε όσους το έχουν αγοράσει, τους ζητάει να το απενεργοποιήσουν, να σταματήσουν να το χρησιμοποιούν και να το επιστρέψουν εκεί που το αγόρασαν.

Θα ζητήσει επίσης από τους εμπόρους να σταματήσουν να το διαθέτουν και -προφανώς- θα επικοινωνήσει μαζί τους (αν δεν το έχει κάνει ήδη) για το τι θα γίνει με όσα έχουν ήδη πουλήσει.
πηγή (επίσημος ενημερωτικός διαδικτυακός χώρος της Samsung):
https://news.samsung.com/global/samsung-will-ask-all-global-partners-to-stop-sales-and-exchanges-of-galaxy-note7-while-further-investigation-takes-place

Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν πως σταματάει επίσης η παραγωγή του! :
http://www.foxbusiness.com/markets/2016/10/11/samsung-to-permanently-discontinue-galaxy-note-7-smartphone.html

Η ελληνική αντιπροσωπεία έβγαλε (12/10) την παρακάτω επίσημη ανακοίνωση:

Η ασφάλεια των πελατών μας είναι η απόλυτη προτεραιότητά μας. Σε συνέχεια των πρόσφατων αναφορών σε περιστατικά σχετικά με το Galaxy Note7, αποφασίσαμε να σταματήσουμε τις πωλήσεις και τις ανταλλαγές τόσο των αρχικών συσκευών όσο και των συσκευών αντικατάστασης Galaxy Note7. Συνεπώς, σταματήσαμε οριστικά την παραγωγή της συσκευής.

Καλούμε όλους τους πελάτες που διαθέτουν ήδη Galaxy Note7, να διακόψουν τη χρήση της συσκευής, να αποθηκεύσουν τα δεδομένα τους και να απενεργοποιήσουν τη συσκευή. Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε για τη δημιουργία ενός προγράμματος αντικατάστασης, σύμφωνα με το οποίο οι πελάτες μας μπορούν να επιλέξουν ένα από τα παρακάτω:

1. Ανταλλαγή του Note7 με ένα Galaxy S7 edge.
2. Επιστροφή χρημάτων .

Για λεπτομέρειες σχετικά με το πρόγραμμα ανταλλαγής μπορείτε να καλείτε το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών Samsung στα τηλέφωνα:

από σταθερό: 801 11 SAMSUNG (801 11 7267864) και από κινητό: 210 6897691 και στην Κύπρο στο τηλέφωνο 800 94000 (από σταθερό)

Ζητάμε συγνώμη από όλους τους πελάτες μας Galaxy Note7, για το ότι δεν ανταποκριθήκαμε στις υψηλές απαιτήσεις που είχατε από τη Samsung. Ευχαριστούμε για την υπομονή σας όλο αυτό το διάστημα και λυπούμαστε για όποια αναστάτωση προκαλέσαμε.

Θέλουμε να διαβεβαιώσουμε όλους τους πελάτες της Samsung ότι το Galaxy Note7 είναι το μόνο μοντέλο που έχει επηρεαστεί.
http://www.samsung.com/gr/note7exchange/

Αρχικό άρθρο (24/09/16):
«Ντριν….
Καλημέρα…Πειράζει να σας καθυστερήσουμε μερικές μέρες το ενοίκιο; Είμαστε λίγο στριμωγμένα…Όχι; Σας ευχαριστώ πολύ…»  είπε η κοπελίτσα και έκλεισε το τηλέφωνο.

Κατόπιν γύρισε με τον δικό της στο να επεξεργάζονται τα καινούργια τους πανάκριβα smartphones για να είναι έτοιμοι να τα επιδείξουν το απόγευμα στους φίλους τους, όταν θα κατέβουν -με τα πόδια για οικονομία- να κάνουν την βόλτα στην παραλία ψάχνοντας για ανοιχτό-ελεύθερο-ξεκλείδωτο Wi-Fi για να μιλήσουν μέσω WhatsApp ή Viber γιατί δεν θα περισσεύουν λεφτά για κάρτα ανανέωσης…
(παλιότερο σχετικό με το WhatsApp άρθρο)

Δεν πρόλαβε να κοπάσει ο θόρυβος από την ανάκληση όλων των Note 7 που πουλήθηκαν στις ΗΠΑ μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου από την Samsung και την αντικατάσταση τους, μετά από δεκάδες  περιπτώσεις (επίσημα καταγεγραμμένες) όπου το κινητό πήρε φωτιά κατά την φόρτιση και έχουμε νέο θέμα. Αυτή την φορά με την αντίπαλο της στις Hi-end συσκευές, την Apple.

Αρχές Σεπτεμβρίου λοιπόν είχε γίνει μεγάλος ντόρος όταν διαπιστώθηκε πως οι αρχικές αναφορές ότι κάποια από τα Note 7, το τελευταίο κορυφαίο μοντέλο της Samsung πιάνουν φωτιά λόγω ελαττωματικής μπαταρίας, δεν αποτελούσαν ακριβώς μεμονωμένα περιστατικά, αλλά σίγουρα αφορούσαν μια ολόκληρη παρτίδα παραγωγής.

Διαπίστωση που οδήγησε την εταιρεία να ανακαλέσει πάνω από μισό εκατομμύριο (κάποιοι τις υπολογίζουν στο 1 εκ) συσκευές και προκειμένου να ελαχιστοποιήσει τις πιθανότητες να συμβεί και σε άλλους, δημιούργησε μια σελίδα στην οποία εξηγεί πως μπορεί κάποιος να ελέγξει αν το Note 7 που κατέχει ανήκει στην δυνητικά επικίνδυνη παρτίδα και αν ναι, δίνει οδηγίες για την διαδικασία επιστροφής του.

(Δεν χάνετε τίποτα να την επισκεφτείτε και να ελέγξετε και το δικό σας, ειδικά αν το αγοράσατε από το εξωτερικό για να είστε σίγουροι):
http://www.samsung.com/us/note7recall/

Κι όλα αυτά για ένα κινητό που κοστίζει πάνω-κάτω 800 ευρώ.

Εννοείται πως έγινε ο κακός χαμός στο διαδίκτυο με ανέκδοτα, γελοιογραφίες κλπ.
http://www.boredpanda.com/samsung-galaxy-note-7-exploding-funny-reactions/

Πάλι καλά θα πει κάποιος που δεν συνέβη σε iPhone αυτό, γιατί παίζει να έβγαζε ανακοίνωση η Apple και να έλεγε:  (troll time) 🙂
«…You’re charging it wrong…»  (το φορτίζετε με λάθος τρόπο)

Εκεί λοιπόν που θα σκέφτονταν κάποιος πως της έκατσε λαχείο της Apple που ετοιμαζόταν να κυκλοφορήσει το δικό της 7αρι, το iPhone 7, τι βλέπουμε;
Μάλλον όχι τι βλέπουμε, τι ακούμε….

Το νέο iPhone7 λοιπόν σφυρίζει και μάλιστα η ένταση του σφυρίγματος αυξάνεται όσο αυξάνεται η χρήση πόρων (επεξεργαστής-μνήμη) Και από ότι φαίνεται από τις αναφορές, ναι μεν δεν μοιάζει καθολικό πρόβλημα, αλλά δεν πρόκειται και για μια μεμονωμένη παρτίδα…

Φυσικά, αν ισχύει κάτι τέτοιο και επειδή δεν γίνεται να γυρίσουν πίσω όλα τα κομμάτια…
Και επειδή, στην τελική λίγο θόρυβο κάνει βρε αδερφέ, δεν πιάνει και φωτιά όπως των αντιπάλων, το πολύ-πολύ να το ονομάσουν feature (χαρακτηριστικό) και να κάνουν τους χρήστες του να καμαρώνουν κι από πάνω, που το κινητό τους των 1200 ευρώ (που κανονικά για τόσα χρήματα περιμένεις κάτι κυριολεκτικά αψεγάδιαστο) στην κυριολεξία….σφυρίζει!

Έτσι κι αλλιώς, η πλειοψηφία των ατόμων στα οποία απευθύνονται με αυτά τα μοντέλα (η Apple, η Samsung και η κάθε εταιρεία με κινητά σε αυτό το επίπεδο τιμών, αλλά ειδικά αυτές οι δυο) είναι όχι όσοι θα τα πληρώσουν γιατί χρειάζονται απαραίτητα κάποιο από τα χαρακτηριστικά τους…

Κάποιος….διευθυντής που θέλει να χρησιμοποιεί το σφαίρα gps ενώ ταξιδεύει και να κάνει βίντεο-σύσκεψη ενώ ταυτόχρονα, επεξεργάζεται ένα κείμενο και το στέλνει στην γραμματέα του.
Κάποιος…. πραγματογνώμονας που τον βολεύει να μην κουβαλάει πολλά και να βασίζεται στην κάμερα του κινητού που παίρνει καλύτερες φωτογραφίες σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού από πολλές φωτογραφικές…

Όχι...
Η πλειοψηφία των χρηστών στους οποίους στοχεύουν-απευθύνονται ανήκει σε αυτούς που παρουσιάζονται στην παραπάνω -όχι και τόσο φανταστική- ιστοριούλα.

Γι αυτό και είναι τόσο ακριβά.
Για να δημιουργούν μια τεχνητή ανάγκη απόκτησης τους ως σύμβολο επιτυχίας.
Γιατί οι εταιρείες αυτές έχουν αντιληφθεί πως ένα smartphone είναι εκείνη η συσκευή που μας ακολουθεί σε κάθε μας βήμα και έτσι είναι ο πιο εύκολος τρόπος για κάποιον να πουλήσει μούρη.

Είναι όπως παλιά που άφηνε ο άλλος επιδεικτικά τα κλειδιά της Mercedes πάνω στο τραπέζι.
Τότε που δεν είχε μικρές Mercedes, δεν είχε χρηματοδοτήσεις, δεν είχε κρίση που φτάσανε -ελαφρώς μεταχειρισμένες- να κοστίζουν όσο ένα καινούργιο  μικρομεσαίο πόλης….

Έχουν αντιληφθεί πως ένα smartphone, με τον τρόπο που έχει εξελιχθεί η τεχνολογία, το διαδίκτυο και μαζί του η ζωή μας, αποτελεί όλο και περισσότερο αναπόσπαστη προέκταση μας, πολύ περισσότερο από τα παλιά κλασικά κινητά.

Ως εκ τούτου, είναι εκείνη η συσκευή που κουβαλάμε πάντα μαζί μας και η μοναδική συσκευή για την οποία προτεραιότητα μας είναι να είμαστε βέβαιοι πως δεν θα ξεμείνει από μπαταρία.
Η επίδειξη λοιπόν μιας τέτοιας συσκευής είναι για πάρα πολλούς η πιο γρήγορη μόστρα που μπορεί να κάνει κάποιος.

Γιατί χωρίς αυτοκίνητο μπορείς να βρεις πολλούς που και δεν έχουν και δεν ενδιαφέρονται να αποκτήσουν. Αλλά χωρίς κινητό; Άσε που με το αυτοκίνητο δεν μπορείς να επιδεικνύεσαι όπου κι αν είσαι ενώ με ένα smartphone όχι μόνο μπορείς, έχεις και άπειρες προφάσεις-ευκαιρίες να το εμφανίσεις-χρησιμοποιήσεις…

Κι αυτό πρώτος ο αείμνηστος Steve Jobs το είχε καταλάβει και φρόντισε να βρει τρόπους να χτίσει γύρω από την πολύ υψηλή τιμή και να την χρησιμοποιήσει όχι ως αποτρεπτικό μέσο, αλλά ως καρότο για τους καταναλωτές.
Κι όσο περισσότεροι αγόραζαν τις υπερβολικά ακριβές συσκευές, τόσο περισσότεροι θα ζήλευαν και θα ήθελαν να τις αποκτήσουν και αυτοί.

Και προτού σκεφτεί κάποιος πως ίσως να κοστίζουν όντως ακριβά γι αυτό και τα πουλάνε τόσο πιο ακριβά από τα άλλα, η Teardown, μια Καναδέζικη εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα υπηρεσιών σχετικών με την τεχνολογία, έλυσε την προηγούμενη ναυαρχίδα της Apple, το iPhone 6 Plus και έβγαλε το κόστος των εξαρτημάτων από τα οποία αποτελείται στα 245 δολάρια.
Αυτό σε ευρώ μας κάνει 218….
Σαν υπενθύμιση, ακόμη και σήμερα (23/9) κοστίζει πάνω από 650 ευρώ.
http://www.fortunegreece.com/article/poso-pragmatika-kostizi-ena-iphone-6s/
http://www.techinsights.com/teardown.com/apple-iphone-6/

Ούτε το εργοδοτικό κόστος είναι υψηλό αφού οι δεκάδες χιλιάδες (100 χιλιάδες συνολικά) που εργάζονται στα 2 εργοστάσια-πόλεις, στη ΣαγκάηPegatron) και στη ΣεντζένFoxconn) δουλεύουν για τόσα λίγα (αφού οι εταιρείες αυτές αρκούνται σε ένα μικρό κέρδος, αρκεί να κρατήσουν τους πελάτες τους) που παρά τις εξωφρενικές πρακτικές (π.χ περιοριστική πολιτική όσον αφορά το δικαίωμα να κάνουν διάλειμμα για να πάνε στην τουαλέτα) ζητάνε μόνοι τους υπερωρίες, παρότι αυτό οδηγεί πολλούς στην αυτοκτονία.

Και πόσο να κόστισαν τα δίχτυα που έβαλαν στον εργοστάσιο της δεύτερης, για να μπορούν να αποτρέψουν τις αυτοκτονίες από όσους πηδάνε από τα παράθυρα;
http://www.dailytech.com/Foxconn+Installs+AntiSuicide+Nets+at+Its+Facilities/article18877.htm

Κάπως ανάλογα είναι και τα ποσά και για τις ναυαρχίδες της Samsung.
Άντε να είναι κάπως καλύτερα τα πράγματα όσον αφορά τους εργαζόμενους, αφού το 50% των συσκευών κατασκευάζεται στην Κορέα...
Την Νότια, όχι του Κιμ…

Οπότε είναι πολύ εύκολο να διαπιστώσει κανείς το απίστευτο κέρδος που φέρνει κάθε μια τέτοια συσκευή σε μια εταιρεία, όταν για κάτι που έχει κόστος 200, 250, 300 κάποιος δίνει 800 και 1000 και 1200 ευρώ…

Κάτι τέτοιο έχουν αντιληφθεί άλλωστε και οι Κινέζοι γίγαντες όπως η Huawei (o Νο1 κατασκευαστής κινητών στον κόσμο και η Xiaomi (Νο 4) και αφού έφτιαξαν όνομα στο εξωτερικό, παρουσιάζουν αντίστοιχα πανάκριβες συσκευές, βασισμένες πολλές φορές σε ένα και μόνο στοιχείο-κράχτη.
Όπως για παράδειγμα στην κάμερα για το P9 της πρώτης, το μόνο άξιο αναφοράς χαρακτηριστικό για το συγκεκριμένο μοντέλο.

Γιατί όλοι αυτοί έχουν καταλάβει πως αυτό που πουλάνε είναι για πολλούς λόγους το πιο…καυτό προϊόν που παράγει σήμερα η παγκόσμια βιομηχανία. Γιατί γι αυτόν που το έχει στην κατοχή του μπορεί να…..σφυρίξει στους άλλους πως αφού το έχει, κάτι αξίζει κι αυτός…

Κι επειδή είναι όλα αυτά, ξέρουν πως την πλειοψηφία αυτών που έχουν ή που θα ήθελαν να αποκτήσουν μια τέτοια συσκευή, δεν την απασχολεί και πολύ το γεγονός πως μπορεί να γίνει τόσο καυτή που να πάρει φωτιά, ούτε πως θα σφυρίζει σε όλους.
Είτε το θέλει ο ιδιοκτήτης της είτε όχι…

Ακόμη κι αν το 70% όλων αυτών, αυτά που κάνει στο 99% των περιπτώσεων με τα συγκεκριμένα smartphones θα μπορούσε (εν έτει 2016) να τα κάνει μια χαρά και με κάποιο που θα πλήρωνε μέχρι 80 ευρώ, το 20% θα ήταν καλυμμένο με μια συσκευή μέχρι τα 110 και το υπόλοιπο 10% θα είχε όσα χρειάζεται με ένα ταβάνι 200 ευρώ…Αντε 250….

Και αυτά τα περισσότερα που έχει δώσει μόνο για το όνομα και για αχρείαστα γι αυτήν χαρακτηριστικά να τα αξιοποιούσε κάπου «περισσότερο»….
Περισσότερο εποικοδομητικά, περισσότερο ψυχαγωγικάΠερισσότερο…

Φυσικά αυτό είναι μια ουτοπία, αφού το σύστημα ξοδεύει «μια περιουσία» στο να δημιουργεί καταναλωτές χωρίς καταναλωτική συνείδηση. Και ξεκινάει να τους πλάθει από πολύ μικρή ηλικία, βασιζόμενο πως θα γίνουν γονείς που στην πλειοψηφία τους δεν θα μπορούν ή δεν θα ξέρουν να περάσουν στα παιδιά τους μια σωστή νοοτροπία, μαθαίνοντας τα να…«κλειδώνουν» τα κουμπιά της ανθρώπινης μας φύσης που οι εταιρείες πατάνε ώστε εξηγώντας τους με μια έξυπνη προσέγγιση αυτά που πρέπει, να τα κάνουν ανθεκτικά σε αυτό το παιχνίδι.

Έτσι καταλήγεις λόγου χάρη (το αμέσως επόμενο πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα) να έχεις μια αγορά με compact κάμερες (και κάμερες κινητών) που σου πουλάνε megapixels (που είναι το εύκολο) και είναι το μόνο που κοιτάει ο ανίδεος πελάτης-καταναλωτής.
Που καταλήγει να αποθηκεύει στον υπολογιστή του ή στο κινητό του μια φωτογραφία 15MP (η μέση τιμή που οι για τον μέσο χρήστη compact κάμερες προσφέρουν σήμερα) που θα πιάνει χώρο από 5 μέχρι και 7.5 Mb. Μπορεί και παραπάνω ανάλογα με τα δεδομένα που αποθηκεύονται στο αρχείο. Τον φωτισμό κλπ…

Που όταν του λες να την ανοίξει σε όλο της το μέγεθος, θέλει να κάνει ολόκληρα ταξίδια πάνω-κάτω, δεξιά-αριστερά για να την βλέπει κομμάτι-κομμάτι και αν θα χρησιμοποιούσε νορμάλ ρυθμίσεις (200dpi) και την εκτύπωνε -για να πεις πως εκμεταλλεύτηκε τα 15MP που του δίνει, θα του έβγαινε σε μέγεθος ένα τέρας 62×41 εκατοστά.

Άσε που όταν την βλέπει στο ανώτερο μέγεθος, λόγω των υπόλοιπων χαρακτηριστικών της κάμερας που υστερούν πολύ σε ποιότητα και των αυτόματων ρυθμίσεων που η πλειοψηφία χρησιμοποιεί, το αποτέλεσμα είναι τραγικό.
Που σημαίνει πως δεν θα την χρησιμοποιούσε ποτέ σε τέτοια μεγέθη.
Που σημαίνει πως για μια απλή εκτύπωση για το οικογενειακό άλμπουμ στο συνηθισμένο μέγεθος 10×15 ή για χρήση στα social media, ακόμη και 1 μόλις Megapixel θα ήταν υπεραρκετό.

Κι αν η πλειοψηφία είχε αντοχές απέναντι στους αριθμούς των αχρείαστων γι αυτήν MP που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές και τα εμπορικά καταστήματα για εντυπωσιασμό, θα τους ανάγκαζε να ψαχτούν να προσφέρουν περισσότερη ποιότητα, κοιτώντας να ενσωματώσουν άλλα χαρακτηριστικά κι όχι να χρειάζεται να ψάχνεις να βρεις 1-2 μοντέλα μέσα σε δεκάδες που μπορεί να προσφέρουν το κάτι παραπάνω στα ουσιώδη και τα σημαντικά.

Αυτό όμως είναι πιο πολύ σενάριο επιστημονικής φαντασίας.
Αφού ζούμε σε ένα καταναλωτικό σύμπαν όπου το μόνο που μετράει για να κάνει ένα προϊόν ελκυστικό για την πλειοψηφία είναι τα υπερβολικά μεγάλα νούμερα. Είτε στα στοιχεία είτε στην τιμή. Ακόμη κι αν αυτά δεν έχουν καμία αξία γι αυτούς…
Μόνο για τις εταιρείες που θησαυρίζουν από το κοκτέιλ της άγνοιας με μια δόση ματαιοδοξίας των καταναλωτών. Ή από την ματαιοδοξία με μια δόση άγνοιας.
Διαλέγετε και παίρνετε….

Παραλειπόμενο….
(για να μην σκεφτεί κανείς «ωραία τα λες αλλά ποιος ξέρει τι έχεις εσύ»…)
Ο συγγραφέας του άρθρου που δεν χρειάζεται αξιόπιστο GPS για να κυνηγάει Πόκεμον, ούτε 4G αφού τις περισσότερες φορές το δουλεύει σε WI-FI, έχει εδώ και 4 μήνες ένα ταπεινό (στην τιμή) Cubot Note S των 100 ευρώ (τιμή Ελλάδας με εγγύηση αντιπροσωπείας) με εξαιρετική οθόνη 5.5 ιντσών, 2 GB RAM, 16 GB χωρητικότητα, 2καρτο (όπως σχεδόν κάθε κινέζικο), πολύ μεγάλη μπαταρία (4150 mAh) και κάνει αυτά που θέλει (ομιλία, σερφάρισμα, κανένα παιχνίδι να σκοτώνει την ώρα του, φωτογραφίες σε επαρκή φωτισμό για απλή διαδικτυακή χρήση, ακόμη και συγγραφή άρθρων για το μπλογκ λόγω της μεγάλης διαστάσεων οθόνης) άνετα και απροβλημάτιστα…
Τόσο που πήρε ένα δεύτερο και για την γυναίκα του…

Παραλειπόμενο Νο2:
Και έχει (για όσο αντέξει) μια Kodak που πήρε πριν 9 χρόνια σε προσφορά στα 85 ευρώ, γιατί από τότε δεν έχει βρει κάτι το ίδιο αξιόλογο σε αυτό το εύρος τιμής, αφού κουμάντο στις τιμές κάνουν κυρίως τα Megapixels.

Που (troll time) αν δεν διαβάζει το άρθρο ο Μητσοτάκης senior (εξήγηση) και δεν με ακουμπήσει ο Τσίπρας (εξήγηση) θα αντέξει αρκετά χρόνια ακόμη… 🙂

Advertisements

One thought on “Αναπτήρας 800 ευρώ και σφυρίχτρα 1200. Καιρός για ψώνια…

  1. Παράθεμα: Τα φυτά και τα φρούτα της τεχνολογίας… | 365meres

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s